الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و دانستنی هایش

دسته بندی :
درتاریخ : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

morq

سلام دوستان . امیدوارم حالتون خوب باشه 🙂 

بعد از غیبت طولانی اینبار با مقاله ای مفید از بخش سئو با عنوان الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و دانستنی هایش در خدمتتون هستم.

خب باهم بریم این مقاله رو بخونیم و در مورد این الگوریتم جدید گوگل بیشتر بدونیم 😉

قبل از بیان این الگوریتم و ویژگی های آن در مورداین پرنده کمی بدانیم : 

مرغ مگس خوار کوچکترین پرنده جهان است. مغز این پرنده %۲/۴ وزن بدنش را تشکیل می دهد. این پرنده دارای هوش سرشاری است. شنوایی او بسیار بهتر از انسان است. این پرنده فاصله های دور را بهتر از انسان می بیند. مرغ مگس خوار حس بویایی ندارد و از زبانش برای خوردن شهد گل ها استفاده می کند.قلبش بیش از ۱۲۶۰ بار در دقیقه می زند و% ۵/۲ وزن بدنش را تشکیل می دهد.سوخت و ساز این حیوان ۱۰۰ برابر متابولیزم فیل است.از آن جایی که پای اینپرنده بسیار ضعیف است،ترجیح می دهد بیشتر پرواز کند.طول این پرنده به طور متوسط ۵/۸ سانتی متر و وزنش بین ۲ و ۲۰ گرم می باشد.نوع مونث این پرنده بزرگتر از نوع مذکرش است.جوجه های این مرغ تا مدتی قادر به پرواز نیستند.عمراین حیوان حدود ۵ سال است. بال های این پرنده در هر ثانیه ۷۰ بار به هم می خورند، اما به هنگام شیرجه در هر ثانیه ۲۰۰ بار به هم می خورند.این پرنده قادر است ۳۰ مایل در ساعت پرواز کند و به هنگام پرواز در یک نقطه ثابت بماند و یا حتی عقب عقب برود.

اما مرغ مگس خوار “Hummingbird” !

این نام الگوریتم جستجوی جدید است که گوگل از آن استفاده میکند و معتقد است نتایج بهتری را در اختیار ما قرار میدهد. دلیل استفاده از نام مرغ مگس خوار در چابکی٬ دقت و عکس العمل سریع آن بوده و بهتر است بدانید این الگوریتم از یک ماه پیش کار خود را آغاز کرده است.

چرا مرغ مگس خوار ؟

گوگل در توجیه نام انتخاب شده به دو کلمه ی “دقت و سرعت ” اشاره کرد . و منظور این است که در این الگوریتم نهایت دقت بدون کم شدن سرعت فرایند به کار برده شده است.

 

مرغ مگس خوار چگونه عمل می کند؟

ابتدا کلمات مترادف را پیدا کرده و با استفاده از ان می تواند به منظور مخاطب دست پیدا کند .مثلا برای کلمه “کجا” و  “مکان”  کلمه های “می خرم” “بازار “در نظر گرفته می شود وبه این ترتیب مفهوم بازار موبایل یا مانند ان را مورد بررسی قرار می گیرد.

هدف الگوریتم جدید گوگل چیست؟

گوگل این بار برای تسهیل کاربری این الگوریتم را مهیا کرده به طوری که افراد با بالاترین سرعت به هدف مورد نظر خود دست یابند. و بر خلاف سایر الگوریتم ها به اسپم و رنک پیج ربطی نداشته است. اما تبعا این الگوریتم تاثیر اجتناب ناپذیری را بر روی نتایج گوگل خواهد گذاشت, که متاسفانه هنوز اطلاعات کاملی در رابطه با بحث سئو ان منتشر نشده است.

ایا با انتشار این الگوریتم سایر الگوریتم های قبلی منقضی شده؟

خیر, این الگوریتم در راستای تکمیل الگوریتم های پنگوئن و پاندا است. پاندا و پنگوئن برای مبارزه با سئو سیاه مانند پیدا کردن سایت های اسپم ومحتوای نامناسب وهمچنین سایت هایی که با خریدن لینک اقدام به بالا بردن رنکینگ خود می کنند طراحی شده اند. این در حالیست که مرغ مگس خوار الگوریتم ضد اسپم نیست و تنها به موضوع تجزیه و تحلیل عبارات جستجو برای بهبود نتایج نمایش داده شده طراحی شده است.

ایا مرغ مگس خوار ارزش پیج رنک را از بین برده!؟

همانطور که درقبل نیزاشاره شد این الگوریتم در راستای تکمیل الگوریتم های قدیمی تر است و با توجه به همان فاکتور های مورد نظر گوگل در رابطه با کیفیت سایت نتایج را نمایش می دهد. بنابراین اضافه شدن این الگوریتم به الگوریتم های گوگل به معنی کمرنگ تر شدن الگوریتم های قبلی مانند الگوریتم پیج رنک گوگل نیست.

آیا این به معنای مرگ SEO است؟

خیر، SEO دوباره نمرده است! در واقع گوگل می‌گوید هیچ چیز جدید یا متفاوتی که SEO یا ناشران باید نگران آن باشند وجود ندارد. به گفته‌ی او راهنمایی‌ها یکسان باقی می‌مانند: دارای محتوای اصیل و با کیفیت می‌باشند. سیگنال‌هایی که در گذشته اهمیت داشته‌اند بااهمیت باقی می‌مانند؛ مرغ مگس‌خوار تنها به گوگل امکان پردازش آن‌ها به روشی نوین و احتمالا بهتر را می‌دهد.

 

آیا این به معنای از دست دادن بازدیدکننده‌های هدایت‌شده از سوی گوگل است؟

اگر طی ماه گذشته از دست نداده باشید به این معناست که شما از مرغ مگس‌خوار به سلامت گذشته‌اید. با این همه، این موتور یک ماه پیش فعال شده است. اگر امکان دچار مشکل شدن شما با وجود آن وجود داشت، باید تا الان متوجه می‌شدید.

روی هم رفته، هیچ فریاد عمده‌ای از سوی ناشران در مورد از دست دادن رتبه‌ی خود برنخاسته است. به نظر می‌رسد این حقیقت از این گفته‌ی گوگل که این بیشتر یک اثر پرسش به پرسش است که احتمالا جستجوهایی خاص – به ویژه جستجوهای پیچیده – را بهبود می‌بخشد، نه چیزی که موارد اصلی و اساسی را دچار تغییر و در نتیجه انتقال ترافیک‌های عمده و بزرگ ایجاد می‌کند.

 

اما من ترافیک از دست دادم!

شاید این به خاطر مرغ مگس‌خوار بوده است، اما گوگل تاکید کرده است که این می‌تواند ناشی از برخی بخش‌های دیگر الگوریتم، که همواره در حال تغییر، تسریع و بهینه‌سازی می‌باشند، نیز باشد. هیچ راهی برای یافتن حقیقت وجود ندارد.

 

برای نتیجه گیری بهتر در سئو چه تغییراتی در سایت لازم است؟

هم اکنون برای سایت های فارسی زبان اطلاعات کافی در اختیار نیست , با این حال مشهود است که با توجه به اساس کار الگوریتم جدید بهتر است در رابطه با تحلیل مطالبی که کاربران شما به دنبال ان هستند اطلاعات مناسبی را در اختیار انها قرار داده و به این ترتیب در رتبه بندی گوگل به رتبه بهتری دست یابید.

 

خب امیدوارم مفید باشه براتون و کاره این الگوریتم رو دقیق درک کرده باشید

پیروز و موفق باشید <3

امیر علی کاسه گری

4.3 سالی هست که تو زمینه وب و طراحی وب فعالیت و مطالعه میکنم و امید وارم بتونم این راه رو ادامه بدم و هر روز به دانش خودم اضافه کنم و این دانش رو با همه علاقمندان به دنیای وب به اشتراک بزارم :)


HTML5/CSS3 jQuery PHP ps wordpress bootstrap

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *